1 av 2 veckors semester =)

Hejsan!  Nu e det e tag sen jag skrev. Har varit ute på massa äventyr med hjärtat. Jag kan ju berätta lite om vad vi har gjort och var vi har varit.

Onsdag : Jag, hjärtat, Jockee, och Putte körde till Hässleholm och hämtade Fredrika, en tjejkpmpis till Jockee, Sen körde vi till Åhus, för att gå på Maria Magdalena marknaden. När vi var färdiga där så körde vi vidare till ÅhusStrand badade. Men det var bara Jockee och Fredrika som vågade bada.  När badet var avklarat så var det ju dags för lite mat. Vi körde tillbaka till Hässleholm, där vi hitade en fin liten restaurang där vi åt gott och drack gott. Därefter körde vi och lämnade av Fredrika. Synd att hon inte kunde hänga med till Öland. Hon var tvungen att ta hand om sina två hundar eftersom hon inte kunde fixa någon hundvakt. Sen bar det av till Ölands Camping. Vi övernattade i älsklingens tält.. Lite roligt att tältet är för 12 pers, och vi bara var 4 =). Men mysigt var det iaf . Har själv aldrig varit på Öland innan, så det var en upplevelse att vara där. Måste ju säga att det är ett stort plus att jag var där med älsklingen.

Torsdag :  Vi skulle vara "utcheckade" från tältplatsen klockan 12.00. Vi vaknade redan klockan 8.30,  pakade ihop tältet. När vi packat in allt i bilen så körde vi och handlade frukost som vi sen satt och mumsade på i solen. Sen var det dags för heldagen på Ölands Djurpark :D...  Först kollade vi på alla djuren. Och sen var det dags för Putte och älsklingen att åka karuseller. Jag och Jockee stog och tittade på. Ingen av oss är så förtjusta i att åka karuseller liksom. Vi tog en paus och åt lite mat, innan det var dags för fler karuseller. Det var väldigt varmt och svettit så vi bestämde oss för att bada lite inne på vattenlandet som fanns där inne. Det var jätte roligt att plaska runt i vattnet, det har jag inte gjort på riktigt, riktigt länge. Det var som att vara barn på nytt ;P.  När klockan var 18.00 så var det dags att bege sig mot bilen igen.  Vi körde till Blekinge för att sova över där under natten.

Fredag : Vi körde hem till Malmö igen. Där vi skildes åt var sitt håll. Jag och hjärtat på vårt håll tillsammans, och Jockee på sitt. Senare på kvällen fick jag ett märkligt samtal på mobilen. Det var någon som ringde för att berätta att en bebis hade kommit till världen. Jag fattade ingenitng och trodde att det var en felringning.Men sen slog det mig... Det var ju Ann-Lousie som hade fått en liten bebis. En flicka som fått namnet Alma. Vi bestämde hastigt att jag och älskligen skulle åka till Helsingborgs lasarett för att hälsa på dom inne på förlossningen. När vi väl var framme och jag fick sen det lilla livet, blev jag alldeles tårögd. Hon var så himla söt. Jag fick hålla henne i min famn. Hon luktade så gott, Hon luktade verkligen bebis. Vill så gärna ha barn, det märks kanske :). Men det får vackkert vänta ett tag till.

Lördag : Idag är det dags för lite fest. Jockees storasyster Emelie ska ha fest med singstar och grejer. Jag ska inte dricka så mycket. Mår inte bra. Är förkyld som bara den.  Annars blir väl kvällen/natten lugn.

Söndag :  Danmark is calling !!  Åkte till Danmark för att bara koppla av och komma bort från allt i Sverige. Vi körde så långt in mot västra Danmark man kan komma. Vi såg Atlanten, helt otroligt.  Detta tog måånga timmar kan jag lova. Inte roligt att sitta i bilen så länge. När klockan började närma sig 21.00 tiden så bestämde vi oss för att ta in på något hotell i Danmark, vi körde till Hilton som ligger vid Kastrup, emn där var alldeles för dyrt att sova. Så vi hittade tillslut ett annat hotell som var lite billigare. Park Inn hette det. Ett mycket fint hotell, inte så värst stort men det räckte bra för oss.. Vi checkade in och sen var det nästan dags för att sova. Hade ju kört hela dagen.

Måndag:  Vi gjorde oss i ordning, gick ner och åt frukostbuffé på hotellet. Sen cheackde vi ut och körde till Field´s och gick rundor. Gick en liten runda inne på Bilka också =). Sen körde vi till Ströget och gick en liten runda där och tittade på människor. Det finns allt bra konstiga människor, haha ^^..  Sen kände vi att vi började sakna Malmö. Så vi tog beslutet att vi skulle köra hemåt. Och nu sitter jag här medans älsklingen ligger och vilar sig. Innan han somnade sa han: " Sorry hjärtat, emn det tar på krafterna att köra bil så långt.". Sen stängde han ögonen och började snarka inom kort. Haha^^, snacka om trött.

Detta är vad jag har gjort hela veckan. Umgåtts med älsklingen och hitta på massa skojiga saker tillsammans.,

Har en vekckas semester kvar. Undra vad som händer under den. Skriver mer sen.  Ha det så bra i sommarvärmen!

Jag har jobbat och slitet.

Hejsan! Det var ett tag sen jag skrev nu men har inte haft tid. Jag har jobbat och slitet som bara den. Jockee flyttade tillbaka till Malmö i Fredags =).. Hoppas nu att du trivs bättre här. Jag och Ralle får komma och hälsa på nån dag. Mamma kom hem från Spanien i Fredags. Har saknat henne jätte mycket. Känns tryggt att hon är tillbaka i Sverige igen.

Idag kommer mitt älskade hjärtegull hem från Kreta.. Äntligen! Som jag har saknat honom.. Det e helt otroligt att man kan sakna någon så mycket.  Ska bli skönt att ha två sköna veckors semster tillsammans med hjärtat.. Längtar som bara den!

Ska träffa Jockee om en stund. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på.  Vi får väl se vad som händer.

Jaja. Have a nice day iaf :)      Puss <3

23.21 - Hej och gokväll! Har varit med Jockee.. Han hämtade mig innan idag, sen körde vi till hans nya lägenhet och lämnade av lite saker som han vatt och hämtat i den gamla lägenheten. Sen satt vi och lyssnade på musik och bestämde oss för att gå ner och handla kakor och läsk =). Sen frågade Jockee och jag ville äta med honom idag. Så klart sa jag ja. Det blev köttbullar med makaroner och ketchup, muums! Jag och Jockee e riktigt duktiga på att laga mat. Efter maten stack vi och träffade dom andra på Svågertorp. Stog där och snackade skit, och bestämde oss för att åka hem till Jenniie och luffa.. Så det gjorde vi, och det var inte nån höjdare precis. Så vi begav oss hem. Jockee körde mig hem , sen stack han också hem.  Nu har jag precis duschat för jag luktade bara cigarettrök. Alla röker ju utom jag och Jockee.. Snacka om att vara passiv-rökare... Jag hoppas att jag får träffa hjärtat mitt redan ikväll/natt. Hade varit helt underbart. Planet skulle lyfta från Grekland 23.00 så han landar väl på Kastrup 01.10 eller nått.. Så han e väl inte hemma förrän vid 02.30 kanske.. Ingen aning faktiskt. Han skulel ringa när dom hade landat.

Ska titta lite tv nu iaf. Sov gott! Puss <3

Sista helgen med hjärtat och massa jobb!

Hejsan! Denna helgen har varit lite jobbig.. Att veta att detta var sista helgen med hjärtat innan han ska på semester var inte roligt.. Kändes som om det var sista gången jag skulle få träffa honom.. Men så e det inte och tur är ju det =)...

Rasmus har sovit hos mig sen mamma åkte.
Fredag : Jag jobbade 11.00 - 19.30. Hjärtat hämtade mig sen träffade vi jockee och Jesper. Vi åkte till Helsingborg och kollade på steetrace. Vi var inte ute så länge eftersom jag skulle jobba på lördagen.

Lördag : Jag skulle jobbat 12.00- 21.00 men ringde och sjukade mig, för jag kunde knappt gå. Har skadat min högra sida, där vid magen. ovanför höften typ. Det gör ont bara man trycker där. Så hjärtat fick massera mig. Sen åkte vi och köpte nya ruller till mig och hjärtat.. Sen åkte vi en sväng i småbåtshamnen.

Söndag :  Jag har jobbat 09.30 - 19.30. Ingen tid att leka med. Så dödstråkigt.. 10½ timme, usch så hemskt egentligen. Men nu e det gjort iaf. Ganska sköna pengar, har ju haft OB hela dagen.

Hjärtat mitt åkte till kreta idag =/. Planet lyfte 17.00 och han var framme på flygplatsen i Grekland kl 21.00. Så det tog inte så långt tid ändå. Saknar honom redan sjukt mycket. Det är tur att han inte ska vara borta merän 1 vecka.  Längtar tills jag har semester. Har semester  v. 30, 31 =).. Ska bli så skönt att få vara med hjärtat och bara koppla av.

Ska jobba imorgon 07.00  - 15.00 så jag ska gå och lägga mig nu. Har vatt en slitig dag på jobbet.

Ha det så bra, för det ska jag!