Inte så långt kvar nu =(

Hejsan! Nu är det som sagt inte så långt kvar innan det e dags att resa hem till Sverige igen =(. Vi har nu varit här i 12 dagar. Vi har alltså 2 dagar kvar. Vi åker ju hem den 15nde. Allt e hur bra som helst här. Vi har haft varmt och soligt varje dag. Mellan 30-35 grader. Vi har badat och solat nån dag på stranden, men för det mesta har det blivit sol och bad i poolen i trädgården. Även om vi är här i Spanien så har vi ändå följt fotbollen varje kväll :). Suttit på puben och kollat på storbildskärmen och druckit goda drinkar tillsammans med baby.
Nice eller vadå !? Vi såg finalen igår. Och jag säger bara: Herre min gud vilket ös där var nere på puben. Massa musik och sjukt mkt folk. Och ännu mer liv blev där när matchen slutade med att Spanien blev VM-mästare 2010. Idag har vi varit i poolen hela dagen. Nu har jag precis kommit upp i lägenheten, har duschat och tatt på mig. Nu sitter jag med en iskall coca cola och ska snart sätta mig på balkongen och läsa min bok. Sen ska vi väl snart börja med maten också. Kycklingfilé med currysås och ris. Mums! Imorgon ska jag och mormor gå till frissan kl 18.00 och färga håret. Mormor ska bara färga sitt. Jag ska färga och slinga mitt. Hoppas det blir bra =). Första gången jag gör nått sånt i Spanien nämligen. Det är en svensk frisör vi ska till så det blir lätt att prata med varandra när det gäller färger och så. Lite svårare och man ska behöva ta allt på Spanska eller Engelska. Kan lätt bli missförstånd och sen går vi kanske missnöjda därifrån. Det e inget jag vill!

Nej nu får det vara bra med skrivandet för idag. Ha det så bra!
Puss och kram <3<3

Spanien spanien, härliga Spanien!

Hejsan! Ja nu är vi äntligen framme i Spanien. Vi tog flyget 06.55 från Kastrups flygplats. Flygresan gick bra, det tog ungefär 3 timmar och 40 minuter. När vi hämtat ut våra väskor så tog vi en taxi till lägenheten där mormor och morfar stod och väntade på oss. Vi gick upp i lägenheten så packade vi upp våra väskor och sen tog vi något att äta och sen var vi så varma och svettiga så vi sprang ner i trädgården och hoppade i poolen direkt. Så himla skönt! Vi åt middag uppe i lägenheten. Det blev hamburgare med bröd. Gottigott!

I Torsdags var vi nere på stranden hela dagen. Vattnet var hur skönt som helst. Till lunchen gick vi till en restaurang som låg vid strandpromenaden. Där jag åt bläckfiskringar och en sorts småfisk. Fredrik  åt en stor fin köttbit med bakad potatis, mormor åt räkor i vitlök, och morfar åt fisk med bakad potatis. Sen blev det bara mackor till kvällsmat senare på kvällen.

Igår Fredag var det inte så bra väder och datorn som mormor och morfar har här i spanien hade tydligen slutat att fungera och gick inte att starta igen. Så morfar sa att eftersom det ändå inte var bra väder så kunde vi lika gärna åka till det stora köpcentrat som ligger en bra bit från lägenheten. Så alla fyra tog en taxi dit och det blev en ny dator köpt. Det är såklart den jag sitter och skriver vid nu =). Sen åt vi på en av mina favoritrestauranger. Dom har så himla god mat där. Mormor och morfar åt pasta med ostsås, jag åt en stor fin köttbit med pommes, och Fredrik åt en pizza med massa gott på. Sen blev det glass nere på strandpromenaden till efterätt. Sen gick vi en liten promenad innan det var dags att gå hem igen.

Idag är det Lördag och det har varit grått och trist väder idag med. Inget jag är van vid att det är här nere i Spanien. Det är tredje gången det är sånt tråkigt väder här när jag varit här. Och jag har varit i Spanien nästan varje år sen jag var 2 månader gammal. Jag, Fredrik och morfar åkte taxi till det där köpcentrat idag med för jag och fredrik skulle köpa en digitalkamera. För jag mitt dumma nöthuvud glömde min kameraladdare rill min kamera hemma i sverige hemma hos Fredrik så det var inte lönt att ta med min kamera. Där med kunde vi ju inte ta bågra bilder på hela semestern. Så därför sa vi att vi köper en billig kamera när vi är här. Så det gjorde vi idag. Det blev en silverfärgad samsungkamera med 12 megapixlar. Den tar sjukt snygga bilder tycker jag!
Nu klockan 16.00 började fotbollsmatchen mellan Argentina- Tyskland. Tyskland leder med 1-0 änsålänge.
Ikväll har vi bestämt att vi ska äta uppe i lägenheten. Det blir stekt kycklingfilé med potatis och skysås =).

Vi hoppas att det blir finare väder imorgon så vi kan ligga vid poolen och bli bruna och fina. Både jag och baby har ifs redan fått supermkt färg och vi har bara varit här i 3 dagar. Så vi lär ju vara riktigt bruna när vi åker hem till Sverige.

Nu hade jag tänkt sätta mig i soffan och läsa min bok som jag är så himla fast i. Det är en sann berättelse och det älskar jag. Men ni får ha det så bra sålänge. Får se när jag har tid och lust att skriva igen. Puss och kram! <3