Ingen bra start pĂ„ dagen 😯

Ja  morgonen började ju inte som planerat om man sĂ€ger sĂ„. Gick upp som vabligt och gjorde mig i ordning, gick till tĂ„get och nĂ€r vi vol Ă€r framme pĂ„ Malmö C sĂ„ fĂ„e jag kraftiga bröst smĂ€rtor som gör vannsinigt ont och dom de strĂ„lar upp mot halsen. Jag blir rĂ€dd och ringer mamma som sĂ€ger att detta kan vara tecken pĂ„ kĂ€rlkramp. Killen som sitter bakom mig pĂ„ tĂ„get böjer sig fram och frĂ„gar hur jag mĂ„r. Och mĂ€rker att jag har riktigt ont och ringer 112. Han sĂ€ger sedan att dom pĂ„ 112 tycker att jag ska hoppa av pĂ„ nĂ€sta station och ta mig till akuten. Killen följde med hels vĂ€gen upp sen sa jag att jag klarade mig sjĂ€lv till  akuten. Vol inne pĂ„ sluten börjar det föesvinns frĂ„n halsen men smörtan i bröstet sitter kvar. Jag fĂ„r ett sjukhusband om handleden och blir dirigerad att gĂ„ till medicinens vĂ€ntrum dĂ€r en sjuksköterska stĂ„r och möter upp mig. DĂ„ har smĂ€rtan nĂ€stan avtagit helt men jag fick en sjukhusskjorta och hans tog EKG. Detta visade att allt var bra och min syresĂ€ttning och oums lĂ„g bra. Dom misstĂ€nkte att det kunde vara nĂ„gon typ av Ă„ngest jag fĂ„tt.... Blev dĂ„ 1 timme sen till jobb men jobbade pĂ„ som vanligt och nu Ă€r jag pĂ„ rast till 13.00.

Kommentera inlÀgget hÀr :