Jag har lite av varje som yrke verkar det som :)

Hejsan! Det kan vara svårt att förstå dagens rubrik. Men jag ska förklara vad jag menar med den. Jo, sen jag träffade min älskling Fredrik och jag började åka till Hässleholm mer och mer ofta. Så har jag kännt på vuxenlivet lite mer än vad jag har gjort innan. Nu känns det liksom som att man nästintill har flyttat hemifrån helt och hållet. Jag både diskar, städar, går ner och handlar mat, torkar av borden när vi har ätit, plockar undan lite såfort jag ser att något inte ligger på sin rätta plats. Och nu idag har jag provat på ett nytt yrke, haha^^.  Idag har jag provat på att vara vvs:are. Jag märkte att det var stopp i vasken i badrummet. Så jag gick och hämtade en skål i köket och satte under röret under vasken. Sen snurrade jag loss den koppen som sitter och samlar på sig allt vatten och skit. Och jag säger bara Oj oj oj så mkt skit där var. Inte konstigt att det var stopp. Där var så mkt hår och så mkt tvålrester och fy fan va det luktade illa.. Det var riktigt äckligt ska ni veta. Men vad gör man inte när saker och ting måste göras. Det var ju tvunget att det måste tas bort. Så nu e det fixat och stoppet i vasken e nästintill borta. Jag e såå duktig :-).

Idag händer inget speciellt. Baby spelar från 18.00- 22.00 idag med. Vanlig övning från 18.00 till 21.00 och viktig match från 21.00 till 22.00. Så jag tänkte att jag skulle diska upp den sista disken som är kvar i köket, sen ta och dammsuga upp all kattsand som katterna har sprätt ut över hela hallgolvet... Jädrans katter alltså ;). 
Och vad det blir till middag idag har jag ingen aning om. Får se vad baby är sugen på.. Själv är jag fruktansvärt sugen på pizza. Såndär pizza med skinka, oxfile, champinjoner och massa vitlökssås. MUMS! Men som sagt. Får se vad baby vill...
Jag ska ju åka hem till Malmö imorgonkväll. Ska ju på 40års-fest med mammsen och några släktingar på Lördag. Ska bli riktigt kul faktiskt. Bara synd att inte baby är med. Men han ska nog ha lan hemma. Ta hem lie folk och sitta och spela hela helgen. Så kommer jag antagligen igen på Söndag nån gång.

Nej nu ska jag ta och göra mig en kopp te och sen ska jag spela lite spel på King.com innan det e dax att göra i ordning här hemma. Ha en bra Torsdagskväll :-). Puss!

 

Kommentera inlägget här :