Första dagen på det nya jobbet idag =)

Hejsan! Usch gick upp klockan 05.30. Det var tänkt att jag skulle duscha men jag orkade inte så jag bara tvättade bara mig under armarna och sen gjorde mig i ordning, och bredde mackor som jag skulle ha med mig. Gick ut till bussen kl 06.20, bussen skulle ju gå 06.30. Allt gick bra med bussen och så, vi var framme på jobb 07.50 och vi började kl 08.00 så det var ju lagom. Det var ingen riktigt jobbdag idag, det var bara massor med information om brandsäkerhet och visning av alla lokaler och vi skulle börja packa upp alla sakerna som är köpta till avdelningarna. Vi var inte klara på jobb förrän kl 15.30. När vi slutade så tog jag och Johanna bussen hem till Mathilda och fikade lite. Och jag fick se hennes gulliga bebismage. Hon ska ju föda om ungefär 2 veckor så magen e ju inte så liten längre =). Nu har jag precis kommit hem och sitter ner och pratar lite med mamma. Jag visar henne mitt schema som vi fick. Är riktigt nöjd med det faktiskt. Imorgon börjar jag 07.00 så jag få gå upp kl 05.00 och ta bussen 05.30 då är jag framme på jobb lagom till 06.50. Jobbar till 16.00 så det blir nog en lugn dag. Dom två första vårdtagarna kommer imorgon. Och dom flesta möblerna kommer också. Både till köket och till dom andra rummen. Vi kommer även få alla nycklar, våra skåp =). Fy fan va bra vi kommer få det när vi är helt klara på stället.

Jag ska gå och lägga mig i normal tid ikväll eftersom jag ska upp tidigt imorgonbitti. Ska ta mig en kopp te och på med myskläderna och titta lite på tv innan läggdags. Ha det bra ! <3

Kommentera inlägget här :